Köpvillkor
Beställning:
På www.ikastetikett.se kan du beställa varor via vår webbplats. Har du frågor om varor eller annat är du alltid välkommen att kontakta oss.
Så här gör du:
I den vänstra menyn väljer du den kategori av varor som du är intresserad av. I varje meny finns det en undermeny (nivå 2) som visar de olika varorna inom den givna kategorin. Här går du igenom de olika möjligheterna och därefter bestämmer du vilken vara du önskar köpa.
Ett köp görs genom att du skriver den önskade texten på klistermärkena, väljer antal, eller annars fyller i det vi ber dig om på den enskilda varan. Därefter trycker du på ”köp-knappen”, som lägger varan i varukorgen. Följ därefter instruktionerna.
Du kan inte köpa direkt på alla sidor. Några varor ska specialtillverkas, vilket gör att du måste skicka ett mejl med beskrivningar och eventuella frågor.
Alla priser på webbplatsen är dagspriser och inkluderar moms samt andra avgifter, om inte annat är angivet.
Du kan se tidigare beställningar när du loggar in på webbplatsen.
Betalning:
Betalning skär med vanliga kreditkort som är godkända av "PBS". Säkerhetslinjen som "PBS" följer gör att varken Ikast Etikett eller andra har möjlighet att spåra eller se ditt kreditkortsnummer.
Vi accepterar: Visa, Visa Electron, MasterCard, Debit Master Card, Maestro, JCB, American Express, China UnionPay och V PAY. Dessa kort kräver ingen avgift för kortbetalning.
När du betalar med kort är du alltid skyddad mot missbruk. Du har nämligen möjlighet att avvisa en betalning under ”Tidigare betalningar”. Du har ingen självrisk om ditt kort missbrukas i en Internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) som sitt betalningssystem. Du är alltså bättre skyddad än i en fysisk butik, där du har en självrisk på 1200 kr när ditt kreditkort missbrukas och pinkoden används.
Information som sänds i anslutning med att köp betalas med kort krypteras (SSL) och det är således bara PBS som kan läsa dem. Varken www.ikastetikett.se eller andra kan läsa informationen.
Vi accepterar också betalning med Klarna, se villkor här.
Privatpersoner kan inte betala med faktura, bara Klarna. Företag kan betala med faktura för 30 kr extra. Om 3:e betalningspåminnelsen inte betalas går fakturan vidare till inkasso. Kostnaden for en betalningspåminnelse är max 100 kr.
Vår betalningsleverantör uppfyller kraven för PCI DSS och vi använder 3D Secure v2 betalning.
Beloppet för varorna dras först av när varorna skickas från www.ikastetikett.se. Ett större belopp än det du har godkänt vid köpet kan aldrig belasta ditt kort.
Vi erbjuder institutioner, sjukhus och registrerade verksamheter med giltigt organisationsnummer kredit, när dessa inte har möjlighet att betala online.
Vi levererar över hela världen.
Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 249 kr. Du kan även välja olika typer av frakt mot en avgift. Om du handlar för mindre än 249 kr kostar frakten från 45 kr.
Alla lagervaror skickas oftast samma dag om du beställer innan kl. 14.00 och de flesta varor som ska tillverkas skickas inom en vecka. Det finns olika leveranstider för olika produkter, den uppskattade leveranstiden står på sidan du beställer från och på orderbekräftelsen.
Om vi inte kan leverera inom avtalad tid blir du utan dröjsmål, om möjligt, informerat om anledningen till förseningen och får en ny leveranstid. Du har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse men minst 2 (två) månader längre. Detta gäller även specialbeställningar. Se Force Majeure.
Alla varor levereras med Postnord eller DHL.
Vi har inga begränsningar på leveranser i Sverige.
Varor till privatpersoner levereras till brevlådan med Postnord, om inte annat är avtalats. Om vi skickar med Postnord är där inte extra kostnader till vid outlösta försändelser. Dom returneras till oss och vi skickar igen.
Faktura:
En faktura eller följesedel med ordernumret bifogas med varje leverans, som du bör spara vid en eventuell reklamation.
Ångerrätt:
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.ikastetikett.se, men se också avsnittet om specialtillverkade varor.
När du använder dig av ångerrätten måste du själv betala portot för att skicka tillbaka varan.
Om du returnerar delar av ett köp är villkoren det samma som ved hela köpet.
Du har rätt att returnera en vara även om denna är använd eller skadad, vi kan alltså inte neka en ånger. Däremot kan vi göra värdeminskningsavdrag för det vi anser att skadan innebär eller om delar av en vara saknas. Värdeminskningsavdrag kan ske med upp till 100 % av varans värde.
Vid ånger kan du använda denna blanket, som skickas till info@ikastetikett.se.
Neptunvej 6
DK – 7430 Ikast
Danmark
Du kan också ångra köpet genom att vägra ta emot varorna på posten, eller lämna dem personligen på ovanstående adress enligt överenskommelse.
När du ångrar ditt köp återbetalas köpesumman naturligtvis till dig. Detta görs genom en överföring till ditt bankkonto, så snart vi har fått den returnerade varan och kontrollerat att den uppfyller reglerna för ångerätt. Det är därför viktigt att vi får ditt clearingnummer och kontonummer.
RETUR AV BESTÄLLNINGKÖP (specialtillverkad vara):
När du använder dig av beställningsköp bortfaller 14 dagars ångerätt och du accepterar vid beställningen att vi kan starta produktionen.
Reklamation
När du handlar på www.ikastetikett.se har du självfallet 36 månaders reklamationsrätt. Detta betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag beroende på situationen. Detta kräver förstås att reklamationen är berättigad och att skadan inte har orsakats av felaktigt användning bruk av produkten eller andra skadliga beteenden.
Reklamationen måste ske inom rimlig tid efter att du upptäckt fel i produkten. Om klagomålet inkommer inom två(2) månader är reklamationen alltid i tid.
Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som kan ha uppkommit i samband med returen av varan när reklamationen är berättigad.
Om vi gör omleverans eller avhjälper felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.
När du önskar att returnera en produkt ska den skickas till vår adress:
Ikast Etikett
Neptunvej 6
DK – 7430 Ikast
Danmark
När du returnerar en vara ber vi dig ange följande:
En beskrivning av felet samt vad du önskar i retur.
Kom alltid ihåg att skicka tillbaka varan ordentligt emballerad och spara kvittot så att vi kan återbetala dig dina kostnader.
En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR
- namn
- adress
- telefonnummer
- e-postadress
När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi garanterat till att vi har ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Information som levererats till www.ikastetikett.se överförs eller säljs inte på något sätt till tredje part och vi registrerar ingen känslig personlig information.
När du är registrerad hos Ikast Etikett har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att granska de uppgifter som registreras om dig. Dessa rättigheter för skydd av personuppgifter har du enligt persondatalagen och eventuella frågor ska lämnas till Ikast Etikett via mejl: info@ikastetikett.se.
Du måste vara 18 eller äldre för att handla på ikastetikett.se – om du är under 18 år måste du ha tillstånd från dina föräldrar.
Force Majeure
Ikast Etikett ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Ikast Etikett inte kunnat råda över, såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, extrema väderförhållanden, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter utgör befrielsegrund från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Ikast Etikett dig dels i början och dels i slutet av perioden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har båda du och Ikast Etikett rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
Integritetspolicy
En cookie är en term som beskriver användares beteende på ett nätverk registreras hos användaren själv (på användarens hårddisk). På detta sätt får servern (t.ex. en webbplats) reda på vem användaren är, när användaren besöker sidan nästa gång.
Alla dessa cookies används för att känna igen din dator. Rent tekniskt är "Cookies” uppdelade i två typer. Den ena typen kallas "sessioncookies". "Session cookies" håller koll på vad du lägger i din kundvagn, när du navigerar runt på webbplatsen. "Session cookies" sparas inte på datorn, men försvinner när du stänger din webbläsare. Det finns en annan typ av "cookie" som/den kallas "permanent cookie", och den sparas som en textfil på din dator i ca en månad. En "permanent cookie" gör att vår server kan känna igen din dator nästa gång du loggar in på vår hemsida.
På www.ikastetikett.se används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktioner, vilket gör ditt besök så enkelt som möjligt för dig.
På www.ikastetikett.se används loggstatistik för att optimera webbplatsen och dess funktioner.
Kommentarer till ikastetiket.dk/se.
Kommentarer till ikastetikett.se kan göras via e-post info@ikastetikett.se eller genom att kontakta kundtjänsten på telefonnummer 040 6060 651. Ytterligare kontaktinformation finns längst ner på varje sida.