Integritetspolicy – insamling och användning av personuppgifter
Behandling av personuppgifter – uppfyllande av avtal
I samband med ditt köp hos oss har du fyllt i en rad personuppgifter. Däribland i synnerhet:
- Ditt namn
- Din adress
- Din e-postadress
- Ditt telefonnummer
- Dina betalningsuppgifter
Dessa personuppgifter behandlas i samband med genomförandet av ditt köp, då det krävs för att vi ska kunna uppfylla vår del av affären samt en begränsad efterföljande period, för att försäkra oss om att allt går rätt till. Så snart vi inte längre har användning för denna information/data, raderas den från vårt system.
Om du har beställt leverans, kommer uppgifterna om ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress lämnas ut till vårt transportföretag för att de ska kunna leverera dina inköp.
Behandling av personuppgifter – samtycke
Om du har kryssat i rutan ”ja tack till nyhetsbrev”, behandlar vi din e-postadress och uppgifter om dina köp/registrering hos oss, fram till dess att de inte längre är relevanta. Det betyder i praktiken fram till dess att du meddelar oss att du inte längre vill ta emot e-postmeddelanden från oss.
Du kan alltid dra tillbaka ditt samtycke. Detta kan du antingen göra genom att använda länken längst ner i våra e-postmeddelanden eller genom att kontakta oss direkt via e-post och meddela att du inte längre önskar ta emot våra nyhetsbrev.
Datasäkerhet
Oavsett om vi behandlar dina personuppgifter i syfte att uppfylla ett avtal eller mot bakgrund av ditt samtycke, kommer vi alltid att behandla dina personuppgifter säkert och konfidentiellt i överensstämmelse med gällande lagstiftning, däribland dataskyddsförordningen och dataskyddslagen.
Dina uppgifter kommer endast att användas i syftet som de samlats in för och de kommer att raderas när detta syfte är uppfyllt eller inte längre relevant. Vi använder tredje parter för behandling av betaluppgifter för behandling av dina köp genom vårt CRM-system. Vi har ingått personuppgiftsbiträdesavtal med dessa personuppgiftsbiträden, vilket är vår garanti för att de uppfyller gällande regler om skydd av dina personuppgifter.
Information, invändning, ändring, dataportabilitet och radering
Du kan alltid kontakta oss för att få information om vilka personuppgifter vi har om dig. Detta kan ske genom att kontakta
Ikast Etiket A/S
CVR-nr.: 10402980
Neptunvej 6
7430 Ikast
Tel.: 040-606 06 51
E-post: info@ikastetikett.se
Om det finns fel i våra uppgifter, kan du alltid be om att få dem korrigerade, så att vi får rätt uppgifter. Du har också rätt att få uppgifterna utlämnade i ett vanligt format (dataportabilitet). Har du önskemål om ändring eller dataportabilitet, är du också mycket välkommen att skriva till oss på e-postadressen ovan.
Önskar du att vi inte längre ska behandla dina personuppgifter eller att vi ska begränsa behandlingen av dina personuppgifter, kan du också skicka oss ett meddelande om detta till e-postadressen ovan.
Dina uppgifter (förutom e-postadress tillsammans med andra relevanta uppgifter, om du har gett ditt samtycke för behandling av dessa för att ta emot erbjudanden) kommer att raderas 6 månader efter det att du tagit emot din vara/tjänst.
Om du önskar att dra tillbaka ditt samtycke för behandling av din e-postadress (så att vi kan vårt nyhetsbrev och relevanta erbjudanden till dig), kan du alltid göra det genom att klicka på länken i nyhetsbrevet. Om du vill klaga på vår behandling av dina personuppgifter kan detta ske till Datatilsynet på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon +45 33 19 32 00 e-post: dt@datatilsynet.dk.
När du är registrerad hos Ikast Etiket A/S har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att granska de uppgifter som registreras om dig. Dessa rättigheter för skydd av personuppgifter har du enligt persondatalagen och eventuella frågor ska lämnas till Ikast Etiket A/S via mejl: info@ikastetikett.se.
Cookiepolicy
Kontaktinformation / utgivare
Ikast Etiket A/S
CVR-nr.: 10402980
Neptunvej 6
7430 Ikast
Tel.: 040-606 06 51
E-post: info@ikastetikett.se
Introduktion – till dig som besöker oss
Hos Ikast Etiket arbetar vi med cookies på vår hemsida för att ge dig en bättre upplevelse på vår hemsida och göra besöket på sidan lättare för dig.
Cookies är ett lite mer komplext begrepp, men förenklat är det små ”program” som hämtar data om ditt beteende på en given hemsida. Vi använder dem bl.a. för att kunna se hur många besök vi haft på vår hemsida och se hur många underliggande sidor de besöker; för att kunna förbättra användarupplevelsen. Det finns många platser där man kan dra nytta av cookies när man administrerar en hemsida.
Dessutom samlar vi också in data från vår hemsida, om du exempelvis fyller i ett kontaktformulär; så sparar vi dessa data, så att vi kan använda dem på lämpligt sätt: alltså för att vi ska kunna kontakta dig tillbaka.
GDPR/dataskyddsförordningen träder i kraft den 25 maj 2018. Vi gör vårt yttersta för att följa den och garantera att dina data endast används till det som du ger oss ditt samtycke till.
Vi försöker här att vara transparenta som möjligt, för att ge dig god inblick i hur vi hämtar dina data och hur vi hanterar dem.
Det är viktigt att förstå att du alltid är välkommen att skriva till oss för att ställa frågor om vår cookie- och integritetspolicy.
Vad samlar vi in?
Vi samlar endast in de data som du själv samtycker till när du besöker vi hemsida.
Vi kan fråga dig efter:
- “Personliga data” – de data som definieras som personliga är sådana som kan identifiera dig som person eller som kan vara unika för dig. Det kan vara ditt namn, din e-postadress eller ditt telefonnummer.
- “Annan information” – det kan exempelvis vara ditt företagsnamn, branschen du arbetar i eller vilken med webbläsare du besökt vår hemsida.
- Vi samlar som utgångspunkt inte in“känsliga data”. Känsliga data innehåller information om dina personliga åsikter, religiösa övertygelse, ras eller etnicitet eller liknande. Om vi skulle behöva samla in sådana data, uppmärksammar vi dig på detta innan du lämnar ut sådana data.
Hur samlar vi in dessa data?
Vi samlar in dessa data på två olika sätt. Direkta och indirekta.
Direkta åtkomst till dina data ger du oss exempelvis om:
- Du fyller i ett formulär på vår hemsida (oavsett vilket kommer dessa data att lagras under en begränsad period)
- Skriver till oss via ev. chattmodul på hemsidan
- Svarar på våra undersökningar eller liknande.
Indirekta samlar vi in helt automatiskt, när du besöker vi hemsida. Den första gången du besökte vår hemsida (och många andra hemsidor) trycker du på ”OK” för att vi får använda cookies. Dessa cookies hjälper till att samla in data om din användning av vår hemsida och våra tjänster. Det kan exempelvis vara:
- Trafikdata (digital)
- Plats
- Webbläsare
Bland annan information som inte kan identifiera dig som person, men hjälper oss att veta hur många besökare vi har å vår hemsida, hur många som har tagit kontakt och har gjort ett köp för att föra statistik.
Om vi inte kan identifiera privatpersoner med dessa data, utan överförs endast automatiskt till ett program som heter ”Google Analytics”, som du kan läsa mer om här: Google Analytics
Om du någon gång vill ha en överblick över vilka cookies vi (och andra) använder, så kan du hitta guider till olika webbläsare här: Hantera cookies
Vill du veta vilka cookies som ofta används, kan du se mer på danskemedier.dk
Hur/varför använder vi den information vi samlar in?
Det kan finnas många anledningar till varför och hur vi använder de data vi samlar in. För detta finns det ett par orsaker.
- För att skapa en bättre upplevelse på vår hemsida. Det kan vara att vi tittar på hur du uppför dig på vår hemsida, för att vi senare kan uppdatera vår hemsida, så att det blir lättare för dig att hitta på sidan.
- Det kan vara för att visa dig marknadsföring för en av våra produkter vid en annan tidpunkt eller i ett annat medium. Det kan också vara för att utesluta dig från vår marknadsföring, om du redan har köpt vår produkt.
- För att kunna svara på dina eventuella meddelanden till oss.
- För att veta hur många dagliga, månatliga och årliga besökare vi har på vår webbsida.
Det finns många orsaker till varför vi samlar in data och i grund och botten är det för att göra vårt företag bättre, så att vi alltid kan förbättra upplevelsen för våra kunder/besökare på vår webbsida.
Få åtkomst till, redigera och radera dina egna data
Du är alltid välkommen att kontakta oss och få reda på vilken form av data vi har om dig och eventuellt att få dem raderade, om du önskar detta.
Vi har skrivit allt om detta för att vara transparenta om de data som vi samlar in genom vår hemsida. Vår förhoppning är att det har gett dig god insikt om varför, hur och på vilket sätt vi använder de data vi samlar in genom vår hemsida.
Vi tar väl hand om dina data och kommer aldrig att dela eller sälja dem.